søndag 2. mars 2014

Klettkoven 830 moh., 02.03.14

Da jeg aldri har vært på Klettkoven før bestemte jeg og Tara oss for å gå opp dit i dag. I alle år helt siden jeg var liten har jeg sett bort på Klettkoven fra hytta. Nu skulle toppen bestiges. Med nydelig vær i dag da vi sto opp lå alt tilrette for en super tur. Med sekken pakket dro vi avgårde, Tara og jeg. Vi gikk et stykke på veien oppover før vi valgte å gå vår egen vei offroad. Nydelig utsikt hele veien oppover. På toppen av Klettkoven blåste det veldig mye, så vi valgte å ikke spise matpakka her. Det er et stort platå på toppen med diverse bygninger/antenner for forsvaret/televerket. Hadde ikke trodd det skulle være så stort der oppe. Fint skiterreng i området, og fiskevann lengre inn. Skal absolutt opp hit til sommeren :-)



Klettkoven 830 moh. sett fra verandaen på hytta 

Sandkollen 532 moh. som vi var på i går

Deler av veien på tur oppover

Utsikten begynner å bli bra

Mye hardpakket snø på veien her. Vi valgte å krysse veien og fortsette offroad :-)

Tara i fint driv oppover i en merket skuterløype vil jeg tro

En av merkestolpene i skuterløypa har fått litt hard medfart

Målbevisst Tara mot toppen

Ikke langt igjen nå


Utsikt mot Sandfjellet

Veien på toppen

Flott utsikt

Lurfjelltind i det fjerne


Utsikt fra det andre annlegget ned mot stormasta

Vakker utsikt

Spesielt lys på himmelen



Utsikt mot byen, Mjønes- og Kistrandfjellene

Tara på vei nedover igjen

Utsikt mot Indre Salten

Et stykke å gå før vi er nede igjen :-)

Skogens Konge har vært her, og flere andre plasser så vi på turen. Glad vi ikke møtte ham personlig :-)

Morsom snøbro vi gikk over

Frossen elv

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar