lørdag 8. mars 2014

Erlingbu -Bostoliskardet, 08.03.14

Skulle egentlig på tur med  BOT i helgen fra Beiarfjellet til Lønsdal, men pga veldig dårlig værmelding valgte jeg å bli hjemme. Men på tur måtte jeg selvfølgelig. Kan jo ikke sitte inne. Valgte å gå etter Skiposter som jeg manglet. Gikk fra nye Heia til Erlingbu og videre rundt Bostoliskardet og noen små avstikkere. Turen ble faktisk på 14,8 km. Ikke værst det. Ved Erlingbu møtte jeg Helge og Petter som også var på tur, og de var så snille å gå sammen med meg rundt Bostolia. Veldig koselig med turfølge. De viste meg også den koselige lille hytta i skogen hvor vi spiste matpakka. Det blir ny tur i morgen, og da skal GPS`n med slik at jeg kan legge ut turloggen her. Ble en fin tur tross dårlig vær og mye vind i støytene i dag :-)
Nybrua på den nye løypa til Erlingbu

Her skulle det vært bare snø

Veiviser som jeg passerte på turen

Enda en veiviser som ble passert

Og enda en......

Fint i marka i dag, tross været

Fornøyd Tara myser mot vinden

Veiviser innenfor Erlingbu

Skiposten innenfor Erlingbu 

Helge og Petter ved stupet

Flott utsikt mot Langvatnet

Bratt ja, ikke lurt å ramle ned her


Skipost på Bostoliskardet

Helge og Petter ved lille hytta i skogen hvor vi spiste matpakke

Trangt, men koselig lita bu

En liten gapahuk på veien
Steigtind var ikke lett å se i dag

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar