mandag 7. april 2014

Tverrbrennstua-Røkland 04.-06.04.14

Fredag kveld var vi en ivrig tur gjeng som dro på tur i regi av BOT. Vi tok bussen til Beiarfjellet hvor vi gikk på ski til Tverrbrennstua. Her koste vi oss med ost og kjeks. På lørdag morgen satte vi kursen mot Bjellåvasstua. Været var ikke det beste og det var noe vanskelig å finne rett smøring til skiene. Jeg endte med å gå på kortfeller. Dette fungerte veldig bra inntil siste stigningen mot Bjellåvasstua. Her fikk de fleste total havari med kladding under skiene. Tror jeg måtte skrape skiene hver 50 m. Har aldri vært så oppgitt noen gang. Men fram kom vi alle sammen. Det ble en trivelig kveld med god mat og mye humor. Søndag morgen våknet vi til knallvær med strålende sol og supert skiføre. En herlig dag på fjellet. Storkoste meg hele tiden. Men hadde fått en nerve i klem i baken slik at jeg fikk nervesmerter som strålte opp mot korsryggen. Så jeg hadde problemer med å komme meg ut av senga. Heldigvis var det noen som hadde smertestillende med seg slik at jeg berget hjemturen. Gikk greit når jeg kom meg i varmen, men ploging klarte jeg ikke. Men gode ski gjorde at nedkjøringene gikk bra allikevel. Vel nede på Røkland gikk vi alle på kafe og spiste middag før vi tok toget hjem til Bodø igjen. En fantastisk tur på ca. 4,3 mil. Regner med å ta turen til høsten på beina, og vinterturen til neste år. Dette var kjempekoselig. Så takk til turledere og deltagere på turen for en kjempehelg :-)


















Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar