søndag 26. januar 2014

Heggmotinden 798 moh., 26.01.14

Knallfin tur i dag til Heggmotinden som er 798 moh. Det var fint å gå oppover på skareføre og berg. Veldig viktig å ha gode brodder for å få godt feste. De broddene jeg bruker er nesten nummeret før stegjern. Vi var også nøye med løypevalg i forhold til om man skulle være uheldig å falle slik at man ikke fikk seg en uønsket luftetur på skaren nedover. Noe som ville vært potensielt noe skummelt. På toppen var det ikke så mye vind så vi kunne nyte medbrakt mat og drikke ved vardene. Sola fikk vi også se. Vi så Lofotveggen klart og tydelig i tillegg til at vi hadde god utsikt til alle kanter. Rett og slett fantastisk å være ute i det fine været i dag. Rype så vi også på vei opp. Er så glad for at jeg bor her jeg bor med flotte fjell rundt meg. Kan ikke tenke meg noe annet. Tara var selvfølgelig også trofast med på tur i dag. En super turkompis som også koser seg på fjellet :-)














Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar